Οι μαθητές της Γ Γυμνασίου κλήθηκαν να λύσουν ένα μυστήριο στο πλαίσιο του μαθήματος της Χημείας.
Το σενάριο
Ο Sherlock Holmes δέχτηκε ένα επείγον τηλεφώνημα από τον φίλο του Watson:
-«Sherlock, σε παρακαλώ έλα αμέσως στο σπίτι μου. Νομίζω ότι κινδυνεύω. Δεν μπορώ να σου πω περισσότερα…».
Μισή ώρα αργότερα ο Sherlock βρίσκεται στην πόρτα της έπαυλης των Watson. Ακούγονται ουρλιαχτά. Ο Sherlock κατευθύνεται γρήγορα προς το σαλόνι. Εκεί βρίσκεται το πτώμα του κύριου Watson. Έχει δολοφονηθεί, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία. Γύρω του έχουν μαζευτεί όλοι οι παρευρισκόμενοι στο σπίτι. Ο ντετέκτιβ τους παρακολουθεί προσεχτικά. Δίπλα στο πτώμα έχει πέσει ένα υγρό. Η απροσεξία του δολοφόνου, σκέφτεται. Το μαζεύει προσεκτικά σε ένα μπουκαλάκι και κοιτάζει προσεκτικά γύρω του:
Η κυρία Watson κρατούσε ένα ποτήρι με τη σόδα της.
Ο μπάτλερ ετοιμαζόταν να σερβίρει χυμό λεμόνι.
Ο υδραυλικός βρισκόταν εκεί για να αποφράξει ένα σιφόνι.
Ο μάγειρας κρατούσε το ξίδι.
Η καθαρίστρια καθάριζε τα τζάμια.
Ο κηπουρός κρατούσε ένα ειδικό διάλυμα υδροχλωρικού οξέος για να ρυθμίσει το pH της πισίνας.
Η γιαγιά κρατούσε το νερό της.
Οι κάμερες του σπιτιού έδειξαν ότι εκείνη την ημέρα κανένας άλλος δεν μπήκε ούτε βγήκε από το σπίτι. Ο δολοφόνος ήταν εκεί. Ο Sherlock πάει στο εργαστήριό του και ετοιμάζεται να λύσει το μυστήριο παρέα με τους βοηθούς του…
Η δράση
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των τεσσάρων και αμέσως ανέλαβαν δράση. Στο τέλος της έρευνας δεν υπήρχε καμία αμφιβολία. Ο κηπουρός ήταν ο δολοφόνος. Όμως τα κίνητρά του τα αναζητούμε ακόμα…
Με τη βοήθεια των δεικτών -ουσιών που αλλάζουν χρώμα ανάλογα με το πόσο όξινο ή αλκαλικό είναι το διάλυμα που θα τις προσθέσουμε- ταυτοποίησαν το υγρό που έπεσε δίπλα από το πτώμα…
Επειδή το δικαστήριο θα ζητήσει αξιόπιστα τεκμήρια χρησιμοποιήσαμε και πεχαμετρικά χαρτάκια ώστε να βρούμε και την τιμή του pH του υγρού-στοιχείου ενοχής.
Παρακάτω δημοσιεύουμε φωτογραφίες από τη δραστηριότητα.